Privatpersoner har 30 dagers angrerett/bytterett for bestilte produkter når de handler på nettet. Dette betyr at du kan returnere ubrukte, uskadde produkter med ubrutt forpakning / forsegling / teknisk forsegling. Hvis et produkt har blitt brukt eller behandlet uforsiktig, slik at det ikke lenger kan selges som et nytt produkt, er du ansvarlig for å kompensere nettbutikken for verdireduksjonen på produktet. Det kan hende du må åpne emballasjen for å kunne undersøke egenskapene og funksjonen til et produkt, og i så fall bør emballasjen åpnes så forsiktig som mulig og returneres sammen med produktet.
Hvis produktet er mangelfullt når du åpner pakken eller det oppstår feil på produktet, har privatpersoner rett til å klage innen 5 år fra den datoen da pakken ble mottatt. Klager må gjøres innen rimelig tid og senest 2 måneder etter at feilen ble oppdaget. Hvis det er en garanti som er lengre enn 5 år, kan du klage innen garantiperioden.
Privatpersoner som benytter seg av angreretten, skal selv betale returforsendelsen. Hvis produktet er mangelfullt, tilbakebetaler vi returkostnadene samt det beløpet som er betalt for det skadde eller feilleverte produktet, forutsatt at vi ikke er i stand til å sende et erstatningsprodukt innen rimelig tid.
Et retur- eller klagenummer må alltid legges ved. Returer og klager uten et godkjent retur- eller klagenummer aksepteres ikke.
Bruksanvisning:
- Denne instruksjonen gjelder for alle typer returer. Det er viktig at du fyller ut alle rutene i returskjemaet. Returnummeret er gyldig i 30 dager og returen må være mottatt av oss innen denne tiden.
- Vi kommer til å kontakte deg via e-post når forespørselen din er mottatt og sjekket.
- Husk å alltid sende produktet med ytteremballasje for å forhindre skade på originalemballasjen.
- Pakk pakken godt for å unngå skade.
- Legg ved en kopi av returbekreftelsen i returpakken og send den til oss.
MERK! Returer som er sendt til oss uten godkjent returbekreftelse eller klagenummer, vil ikke bli akseptert.