Kjøpsvilkår

Oversikt

Disse generelle vilkårene gjelder for netthandel på www.mosquito-traps.eu/no. Vilkårene i avtalen gjelder for private kunder over 18 år som er bosatt i Norge. Vilkårene gjelder for alle leveranser fra 3wShop AB (Myggfri) og kunden forplikter seg alltid til å overholde vilkårene og betingelsene som gjelder ved bestillingen.

Om selskapet
Nettstedet eies og drives av:
3wShop AB
Fashion House, Göteborgsvägen 89
SE-431 30 Mölndal, Sverige
Organisasjonsnummer: 556782-6408
VAT-nummer: SE556782640801

Organisasjonsform: Norskregistrert utenlandsk foretak
3wShop Norge
Organisasjonsnummer: 925 081 647
MVA-ID: 925081647MVA

Kontaktinformasjon for kundeservice
Telefon: +46 31 7881630
E-post: kundesupport@myggfri.no

Hvordan bestiller man?

Du kan bestille produkter enkelt og trygt fra Myggfris nettbutikk. For å legge inn en bestilling, legger man ønskede produkter i handlekurven og fortsetter videre til kassen. Bestillingen blir bekreftet i kassen i det siste steget i ordren. På dette tidspunktet er det også ditt ansvar å betale for bestillingen. Etter at du har betalt for bestillingen, vil du motta en ordrebekreftelse via e-post. Du bør ta vare på denne bekreftelsen ettersom den inneholder viktig informasjon om bestillingen.

Kan jeg gjøre endringer i bestillingen min?
Hvis du ønsker å gjøre en endring i bestillingen din, bør du kontakte oss på kundeservice så fort som mulig. Vær oppmerksom på at du kun kan gjøre endringer i en ordre før den behandles/sendes.

Kan jeg kansellere bestillingen min?
Hvis du ønsker å kansellere bestillingen, bør du kontakte oss på kundeservice så fort som mulig. Vær oppmerksom på at du kun kan kansellere en ordre før den behandles/sendes.

Priser og betaling

Alle priser er i norske kroner (NOK) og inkluderer gjeldende merverdiavgift. Prisene inkluderer ikke mulige fraktkostnader, se "Frakt og levering" nedenfor for mer informasjon. Tilbud og kampanjer er gyldige så lenge som nevnt på nettstedet, eller hvis ingen andre betingelser er nevnt, så lenge lageret rekker.



Vipps
Svea tilgjengeliggjør betaling med Vipps via vår Svea Checkout. Betaling utføres via Vipps sin egen app.

Kortbetaling
I nettbutikken Myggfri kan du betale for kjøpene dine med følgende betalingskort: VISA og MasterCard. Betalingen belaster kortet ved bestilling. Betalinger blir håndtert av SVEA, som har et PCI DSS-sertifikat fra VISA og MasterCard. PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) definerer minimumsnivået på tekniske krav til sikkerhet for kortbetalinger og har som mål å forbedre informasjonssikkerheten hos leverandører av betalingsløsninger.

Fakturabetaling

I nettbutikken Myggfri kan du betale for kjøpene dine med faktura.

Frakt og levering

Ordren din blir levert av Bring fra vårt norske lager i Froland. Bestillinger leveres enten til din hjemmeadresse eller et utleveringssted, avhengig av hvilken leveringsmetode du har valgt.

Leveringstid
Vi tar sikte på å sende bestillinger på hverdager innen 24 timer etter bestilling. Bestillinger gjennomført i helger eller på helligdager, sendes vanligvis førstkommende virkedag. Vår normale leveringstid er 1–3 virkedager fra bestillingen sendes fra lageret vårt i Norge.

Servicetillegg
Fraktkostnaden avhenger av størrelsen på det bestilte produktet og den valgte leveringsmetoden. Leveringsavgiften beregnes og angis i kassen.

Uavhentede ordrer
Hvis kunden ikke henter bestillingen fra utleveringsstedet innen fristen eller nekter å motta den, vil bestillingen bli returnert til lageret vårt. Ved uavhentede pakker debiteres en avgift på 1000 kr.

Sen levering
Hvis leveringen blir forsinket og dette får store konsekvenser for kunden, har kunden rett til å si opp kjøpsavtalen uten ekstra kostnad. Myggfri skal ikke kunne holdes ansvarlig for forsinkelsen og skal ikke være forpliktet til å tilby erstatning eller kompensasjon hvis forsinkelsen skyldes grunner som er utenfor Myggfris kontroll, med mindre annet er avtalt mellom partene eller kreves av gjeldende lov.

Skader og farer forårsaket av transport
Myggfri er ansvarlig for bestillingen din til du mottar den leverte varen. Hvis pakken og/eller produktet fra forsendelsen du mottar er tydelig skadet, ber vi deg vennligst kontakte vår kundeservice på e-post eller telefon så snart som mulig.

Når du returnerer et produkt, er du som kunde ansvarlig for produktene du sender. Derfor oppfordrer vi deg til å velge en forsendelsesmetode hvor du kan spore forsendelsen.

Angrerett og refusjon

Vi tilbyr våre private kunder en angrerett på 30 dager. Perioden på 30 dager regnes fra datoen du mottok bestillingen. Angreretten gjelder ikke bedriftskunder.

Slik benytter du deg av angreretten
Du kan benytte deg av angreretten ved å informere oss om at du ønsker å kansellere transaksjonen. Dette skal gjøres her på hjemmesiden vår. Alternativt kan du bruke dette standard angrerettskjemaet.

Du kan ikke avbryte en transaksjon ved ikke å hente ordren eller nekte å godta den.

Slik returnerer du produktet
Hvis du angrer på kjøpet, må du returnere ordren/produktet til 3wShop AB, Fashion House, Göteborgsvägen 89, SE-431 30 Mölndal, Sverige, uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du kansellerer transaksjonen.

Som kunde er du ansvarlig for kostnadene ved returen.

Tilbakebetaling
Når du kansellerer en transaksjon, refunderer vi alle betalinger vi mottar fra deg i forbindelse med transaksjonen, inkludert eventuelle fraktkostnader for levering av dine produkter. Vi er imidlertid ikke forpliktet til å refundere merkostnader hvis du har valgt en annen leveringsmetode enn den billigste vi tilbyr. Hvis du returnerer kun deler av bestillingen, refunderer vi ikke fraktkostnaden.

Vi refunderer beløpet til deg uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har varslet oss om at du avbryter transaksjonen. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Tilbakebetaling skjer alltid til samme betalingsmåte som benyttes ved den opprinnelige bestillingen, om ikke annet er særskilt avtalt.

Bytte av produkt
Vi bytter ikke automatisk returnerte produkter mot andre. Hvis du ønsker å bytte et produkt, må du returnere det originale produktet og deretter legge inn en ny bestilling i vår nettbutikk.

Verdireduksjon
Ifølge forbrukerkjøpsloven gjelder angreretten for omsettelige og ubrukte produkter. Av den grunn må returnerte produkter være ubrukte og i originalemballasjen.

Kjøperen kan prøve eller teste produktet på en passende måte for å bestemme arten, egenskapene og funksjonen til produktet uten at angreretten utløper. Hvis testingen av varene overstiger det som er rimelig og nødvendig, kan kjøperen være ansvarlig for eventuell verdireduksjon for produktet.

Som kunde er du ansvarlig for at produktet kommer uskadd tilbake til nettbutikken. Du bør derfor pakke produktet på en måte som sikrer at det ikke blir skadet under transporten. Du er ansvarlig for de returnerte produktene til vi mottar pakken du har sendt. Ta derfor godt vare på forsendelseskvitteringen og sporingsnummeret for pakken.

Garanti

Vi ønsker at du skal føle deg trygg når du bestiller våre produkter. Som følge av det gir vi alltid ett (1) års garanti på alle våre produkter med mindre annet er angitt. Forbruksvarer som batterier og akkumulatorer har vanligvis seks (6) måneders garanti.

Garantien innebærer at vi enten vil erstatte eller reparere det mangelfulle produktet, forutsatt at mangelen ikke skyldes eksterne faktorer som feil bruk av produktet eller fysisk skade på det. Kvitteringen som følger med bestillingen fungerer også som et garantibevis, som må legges frem i garantisaker.

Reklamasjonsrett

Som privat kunde har du rett til å klage på produkter med feil. Reklamasjonsretten gjelder opprinnelige mangler, transportskader og produkter som avviker fra det som er avtalt mellom kjøper og selger, eller på annen måte påvisbare mangler. Myggfri fritas for ethvert ansvar for mangler hvis forringelsen eller skadene på produktet skyldes feil bruk av produktet, en ulykke eller andre forhold fra kjøperens side. Normal slitasje regnes ikke som en produktdefekt.

Når det oppstår en feil, bør du alltid klage på produktet innen rimelig tid, så snart som mulig og uten unødig forsinkelse. To (2) måneder fra du oppdager feilen anses alltid som en rimelig klagefrist.

Hvis du oppdager en mangel ved produktet og varsler oss innen rimelig tid, har du rett til å få produktet reparert til sin opprinnelige stand eller erstattet med et nytt produkt. I visse tilfeller har kunden rett til å kansellere transaksjonen og motta refusjon eller prisavslag tilsvarende det beløpet som er betalt for produktet.

Ved en eventuell klage ber vi om at du fyller ut klageskjemaet på nettsiden vår, og at du beskriver mangelen/skaden så nøyaktig som mulig. Hvis klagen blir akseptert, sender vi deg en returetikett som lar deg returnere det mangelfulle produktet gratis.

Annet

Myggfri forbeholder seg retten til å si opp kontrakten uten å gi refusjon hvis kunden med hensikt har gjort et kjøp basert på uriktig informasjon gitt i nettbutikken som kunden visste om eller åpenbart var feil - for eksempel feil informasjon om pris eller mengde på produktet.

Force majeure
Myggfri har rett til ikke å oppfylle forpliktelsene i denne avtalen i situasjoner der Myggfri ikke har vært i stand til å gjøre det eller ved forhold som Myggfri ikke har kunnet forutse eller unngå. Dette gjelder f.eks. handlinger eller unnlatelser fra offentlige myndigheter, ny eller endret lovgivning, industrielle tiltak, krig eller trusler om krig, brann, eksplosjon, flom, naturkatastrofe eller andre katastrofer.

Kunden har heller ikke rett til erstatning for skade forårsaket av kunden selv på grunn av forsinkelser eller feil fra Myggfris side hvis forsinkelsen eller feilen skyldes hindringer som er utenfor Myggfris kontroll og har fått konsekvenser som Myggfri med rimelighet ikke har kunnet ha unngå.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.